söndag 2 maj 2010

uppgifter

Jag har fått i uppgift att hitta "mitt inre barn". Låter fruktansvärt flummigt, men jag tror att min kurator tror att om jag hittar den frimodiga lilla tjej jag var innan jag började skolan så kan hon hjälpa mig mota bort demonerna.
Kanske har hon rätt. Jag vet inte, men det är rätt trevligt att återuppleva sin barndoms somrar...
Jag har även fått en stor lust att hoppa hage, men var hittar jag någon som vill hoppa hage med mig? Gatkritor har jag, så att tillverka en är inget problem men det är ju inte så roligt att hoppa själv.

Det som oroar mig lite är att jag inte hittat några fina minnen från min familj. Det är alltid när jag är med andra familjer eller ensam som minnena handlar om. Det andra är att jag egentligen inte har några positiva minnen från skolan. Det hade jag ändå trott för jag har aldrig uppfattat min skolgång som problematisk. Något att fundera på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar