måndag 24 maj 2010

Ny vecka

Ny vecka, ny trötthet.
Kanske är det mest för att proven börjar hopa sig eftersom terminen snart är slut.
Kanske är det för att jag ska träffa både samtalskontakt och läkare i veckan.
Kanske är det för att förra helgen var så bra att jag fortfarande inte riktigt har hämtat mig.

Veckan blev lite av ett vacuum efter den helgen. Ganska skönt, men samtidigt kom insikten att snart är det sommar.
Jag har inget jobb och alla de underbara klasskamraterna försvinner. Inte helt förståss, men man ses inte varje dag längre och de åker bort till sommarstugor och utlandssemestrar. Vad ska jag göra då? Jag vet ju hur det brukar sluta. Jag sitter inne framför datorn och gör ingenting och helt plötsligt börjar skolan igen och jag förstår inte vart sommaren tog vägen.

Det positiva är ju att de jobbiga personerna på skolan också försvinner. Flera av dem kommer inte tillbaka nästa år och det är ju skönt. Det blir lugnare utan dem. Mycket lugnare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar