fredag 28 maj 2010

Läkarbesök

Var på återbesök hos min läkare idag. Efter det ville jag bara gråta.
Jag vet egentligen inte varför. Han tog upp allt som var bra och jag berättade vad som blivit bättre sedan sist. Och det är ju ganska mycket!
Men ändå, känslan av att min logik och mina känslor inte sitter ihop.
Känslan av att jag vet hur saker och ting borde vara, jag vet hur jag ska tänka, jag vet vad jag ska göra, men det vill inte fungera. Demonerna kommer och tar över förr eller senare ändå. Det gör de alltid och det finns inget som gör att denna gången känns annorlunda.

Jag har fått hjälp. Jag har fått mediciner, men ändå är jag övertygad om att det kommer att hända igen. Jag kommer att falla igen. Precis som mjölk som kokar över just när man vänder ryggen till...

Jag önskar att jag kunde tro att livet bär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar