lördag 29 maj 2010

Sommarjobb

Min läkare var mycket noga med att poängtera att jag på inga villkor fick jobba mer än 50% och absolut inget nattarbete, oregelbundna tider eller stress för då skulle han skriva ett nytt sjukintyg till mig.

Det känns bra med någon som faktiskt bryr sig om hur jag mår. Även om det är ur en rent proffesionell synvinkel. Han vill inte behöva dras med mig längre än nödvändigt.
Men eftersom jag själv är lite delad i min uppfattning om hur jag borde må och vad jag borde göra är det skönt med någon som säger åt mig på skarpen.

Egentligen borde jag nog höja medicinerna också, men det är så få veckor kvar av skolan nu och jag vill verkligen kunna gå på sommarlov och känna att det fungerade till slut. Det kommer det inte att göra om jag ska höja mediciner för då blir jag speedad och kan inte koncentrera mig. Jag kanske får höja senare i sommar då det inte gör något om jag snurrar runt som en osalig ande i lägenheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar