tisdag 4 maj 2010

Pyssel

Jag klistrade fina klistermärken på min dosett idag. Om jag nu ska dras med den kan den ju lika gärna vara lite rolig.
Egentligen behövs väl ingen dosett för 1½ tablett/dag, men... jag har ju inget kom-ihåg på sådant. Det vet jag ju sedan tidigare då jag fått för mig att jag ska äta vitamintabletter eller järntabletter. Det går bra första veckan ungefär sedan är jag varje morgon lika osäker på om jag tagit någon tablett till frukost eller inte. Med vitaminer och järn spelar det kanske inte så stor roll och det blir 1, 2 eller ingen tablett, men med medicin känns det inte så bra att chansa.
Så, dosett alltså. Lätt att se om dagens fack är öppet och tömt.

Annars är det mest en trött dag. Polleneländet börjar täppa till näsan och jag har fortfarande inte fått någon samtalskontakt. Måste ringa och tjata i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar