onsdag 24 november 2010

Sjukskrivning?

Jag orkar inte mer. Det blev så otroligt tydligt igår.
Jag orkar inte gå till skolan. Jag vill inte!
Framför allt vill jag inte se mina klasskamrater ätas upp av julstressen. Jag kan inte stå emot det. Alla deras känslor invaderar mig. Deras stress drar mig med i fallet tills jag inte vet vad jag heter längre...

KBT-tanten hjälper mig att hitta mönster. Mönster som kanske inte ska upprepas. Mönster som jag inte ställer upp på längre. Mönster som får mig att må dåligt.
Jag hoppas att läkaren håller med och sjukskriver mig.
Det oroar jag mig för. Att läkaren inte ska hålla med utan skylla på medicinhöjningen och att jag ska måsta orka en gång till. Jag är inte säker på att det går. Jag går inte i samma takt som resten av världen. Särskilt inte kring jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar