söndag 14 november 2010

Medicinhöjning

Jag var hos läkaren i veckan och han höjde min medicin. Det kändes bra och det kändes bra att få ur mig allt jag har funderat på.
Bara att säga i ord att jag har destruktiva tankar när jag har ansträngt mig för mycket gör att de blir lättare att hantera. Jag mår mycket bättre nu än innan, men jag är väldigt rädd för att börja må sämre. Jag känner att jag inte riktigt kan handskas med konsekvenserna av det.
Som tur är har jag en bra läkare. Det hade jag aldrig trott att jag skulle säga, men så är det. Han bemöter min rädsla och säger att jag behöver mer medicin och terapi för att inte hamna där jag är rädd för att hamna. Han lovar inte att jag aldrig ska bli deprimerad igen, men han ger mig gott hopp om att det inte ska bli ofta och att det ska gå att upptäcka i tid.

KBT-tanten var också snäll och nu börjar det kännas som att jag kanske förstår hur det ska fungera. Om än lite motvilligt...
Det är jobbigt att erkänna att jag tänker fel och behöver ändra på det. Samtidigt som jag vet att jag gör det och har försökt jobba med det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar