lördag 26 februari 2011

Dag 05 - Min dag

Min dag.
En ganska typisk dag har jag haft idag.
Jag vaknade, åt frukost, gick till skolan, hade lektioner, åt lunch, mer lektioner, pratade med klasskamrater, gick hem, drack te och nu sitter jag och funderar på att laga middag. Sedan blir det antagligen titta på tv och surfa runt på internet innan det är dags att sova.

Mitt liv är väldigt mycket rutin, vilket jag tycker är skönt. Så fort jag ska börja vara spontan eller utsättas för andras (dåliga) planering känns det som att huvudet ska explodera.

Dock är jag väldigt lättpåverkad av andras känslor och sinnesstämmningar.
Idag innan jag gick hem var det full sjögång på skolan. Det är så om man går på en för liten skola så blir en liten fjäder ett helt duntäcke innan dagen är slut. Är det dessutom så att det finns människor som tar droger av den ena eller andra anledningen blir det ju än värre. Jag hoppas att de får hjälp denna gången för sist samma människor hade problem gjordes ingenting...

Därför skulle jag nog behöva sitta och andas en stund för att skaka av mig de sista timmarna i skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar