torsdag 24 februari 2011

Dag 02 - Mina diagnoser

Jag har ju bara en diagnos. Är jag mindre värd då?
Ibland verkar det som att människor samlar på diagnoser, ju fler desto bättre...

Jag har recidiverande depressioner (F33)
Återkommande med andra ord. Fick min första någon gång när jag var 12-13år gammal, men det förstod jag ju inte då. Jag har nog inte förstått att det varit så förrän nu. Nu kan jag se alla mönster och hur mycket det förstört för mig i form av dålig självkänsla.

Det har ställt till det, men jag har klarat mig rätt bra genom livet ändå. Det är först nu på senare år som depressionerna verkligen blivit så djupa att det har blivit farligt.
Det är också först nu under senare år jag har förstått att jag är sjuk och fått hjälp.

Eftersom detta gör mig väldigt trött brukar jag inte orka skriva långa inlägg. Jag orkar heller inte läsa långa inlägg. Detta gör att mina inlägg brukar sluta lite abrupt har jag märkt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar