onsdag 23 februari 2011

Dag 01 - Om mig

Kvinna med mål att få en yrkesutbildning. Jag har 1½ år kvar och det känns som en evighet, men det känns ännu värre att ge sig ut på en arbetsmarknad efter det. Säga vad man vill, men skolan är i alla fall ganska flexibel. Det har jag inga som helst förhoppningar om att arbetslivet kommer att vara.

Jag kommer från södra Norrland. Ja, Norrland med stor bokstav, det är en helt annan sak att bo i södra Sverige där jag bor nu. Annat klimat, andra traditioner, annat språk...
Ibland drabbas jag av hemsk hemlängtan, men vad gör man inte för skola och jobb? Jag har bott här nere så många år nu att jag börjar tro att jag aldrig kommer att flytta tillbaka.

Jag är mer kattmänniska än hundmänniska och mer estet än matematiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar