söndag 24 april 2011

Dag 25 - Miljö

Undrar vilken miljö som menas?
Naturen, hemmiljön, skolmiljön eller någon helt annan miljö?

Oavsett vilken, så är alla miljöer viktiga för oss.
Jag brukar säga att jag är mer estet än jag vill kännas vid. Jag klarar inte av fula miljöer. Fula hus, fula vägar...
Ofta kan jag stänga in mig själv i en bubbla och låtsas att jag inte ser det som är fult, men det tar energi från mig.

Jag tänker ofta att jag ska bli bättre på att ta hand om vår stora miljö, naturen. Försöka handla mer ekologiskt och närproducerat. Vara duktigare på att sopsortera och släcka lampor. Inte duscha så länge och så varmt...
Jag orkar ett tag, sedan faller jag tillbaka igen. Men jag tänker inte ge upp. För tillfället är det sopsorteringen som fått sig ett uppsving. Man kan sortera nästan allt och det mesta är plast. Min kommun har dessutom börjat samla in all plast i samma kärl, så jag behöver inte hålla reda på vad som är hård- eller mjukplast. Det underlättar betydligt och jag sorterar duktigare nu än innan.
Hejja mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar