tisdag 12 april 2011

Dag 22 - Det här upprör mig

Det finns mycket som upprör mig.
Oftast är det människor. Idioter!
Det finns så många elaka, dumma och korkade människor i denna världen, så ibland undrar jag vart alla kommer ifrån.

Vad är det för fel på lite vanlig vänlighet?
Empati och respekt verkar vara rena utomjordiskan för vissa.

Vi har en tjej på skolan som pratar så mycket skit. Hon skvallrar och sladdrar så mycket att ingen tar henne på allvar längre. Ingen ger henne förtroenden för alla vet att det inte stannar hos henne. Jag undrar om hon förstår själv hur illa andra tycker om henne? Hon skulle ju bara behöva bita sig i tungan då och då för att bli en mycket uppskattad och omtyckt tjej.
Undrar om hon förstår det?

Jag orkar i alla fall inte lyssna. Jag blir bara irriterad och arg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar