tisdag 12 april 2011

Dag 20- Mina hobbies

Jag gillar att pyssla.
Ibland har jag svårt att sätta mig, men till och från är jag mycket effektiv. Ofta har jag en ljudbok i öronen och går helt in i min egen värld.
Broderier, scrapbooking, stickning, virkning, sömnad. Efter behag och lust.

Innan jag får en depression börjar jag ofta på stora projekt. Jag är så oerhört rastlös, så jag måste göra något.
Jag tror att kroppen förstår vad som är på gång och vill inte utan försöker skjuta bort det genom att göra saker. Det är ett bra sätt att lugna ner sig att låta fingrarna jobba. Viss koncentration behövs ju också och det tystar ju det värsta surret i huvudet.

Jag gillar också att gå i trädgården och pyssla. Det är så lugnt och skönt där.
Jag är inte särskilt bra på att odla, men några tomater brukar det bli och lite blommor. Trädgården finns ju mest till för att jag ska kunna fika där och ta siesta i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar