måndag 14 mars 2011

Dag 10 - Min framtid

Här blev det svårt.

Jag antar att jag kommer att jobba med det jag utbildar mig till. Kanske inte på heltid, men jag får förhoppningsvis lön så att jag klarar mig ändå.

Gifta mig? Skaffa villa, vovve, volvo och barn?
Antagligen, men jag har egentligen ingen lust och inget hopp.

Det är när jag funderar över framtiden som ångesten kommer.
Det är när jag funderar över framtiden som jag inser att jag fortfarande är sjuk, även om jag är mycket friskare nu än förut.
Att leva i nuet är egentligen inget problem. Det går på rutin, le och se glad ut. Det är vetskapen att jag ska fortsätta leva så som är jobbig.

Jag flyr, men eftersom jag inte vet vad jag flyr ifrån blir det svårt att göra något. Att möta mina rädslor då jag knappt har några eftersom jag inte orkar bry mig om att vara rädd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar