måndag 12 april 2010

Verkan

Nu borde medicinerna verka. Jag är inte övertygad.
Det är bättre, absolut, men det brukar det bli efter så lång tid. Jag kan inte på något sätt säga att det är medicinerna som är orsaken till att jag mår bättre.

Jag har även förstått att jag klarar mycket mer om jag får göra saker helt i egen takt. Jag bör gå på stan själv för då får jag mer gjort än om jag går med en kompis. Går jag på stan med en kompis blir jag trött, ledsen och lätt uttråkad. Går jag själv får jag saker gjort och hinner dessutom tänka.
Eget tempo är mest energieffektivt med andra ord.

Det som är problemet är ju att mitt egna tempo är så mycket långsammare än resten av världen. Mitt dygn har nog bara 10 timmar tror jag. Fast det är lika långt som alla andras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar