torsdag 22 april 2010

Vänner som bryr sig

Jag har många vänner från förr som bryr sig om hur jag mår.
De ringer, skickar söta sms och ser till att träffa mig ibland. Det är jag oerhört tacksam för, även om jag inte alltid förstår det i mina mörka dalar.

Nu har jag en vän på skolan som frågar mycket. Han frågar mycket hur det är och hur jag mår. Jag svarar för jag gillar honom och känner mig trygg, men det finns ett litet motstånd inom mig. Jag är lite för trygg med denne fantastiska människa. Jag skulle lätt kunna häva ur mig alla mina tankar och känslor och det vill jag inte. Jag är rädd för att skada honom. Att han ska göra sig illa på allt det mörka som är jag. Det är ju inte det jag vill vara. Mitt ideal är ljust, varmt och glatt. Det är bara det att jag inte vet hur jag ska komma dit för jag snubblar och faller med ojämna mellanrum.

Jag berättar för mycket för människor som jag visserligen litar på, men egentligen inte känner tillräckligt bra. Det skrämmer mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar