tisdag 13 juli 2010

skolstress

Nu börjar stressen inför skolstarten. Ångesten över att inte ha pluggat tillräckligt mycket i sommar och då är det ändå en och en halv månad kvar till skolstart...

Stresshanteringskurs kanske vore något. Eller i alla fall prata om det med psykologen i veckan. Jag har förgäves försökt komma ihåg vad vi pratade om förra gången, men det saknas stora bitar och jag får för mig att det var något viktigt som jag har glömt. Även om det kanske tillhör depressionen att inte minnas ordentligt blir jag lika irriterad på mig själv varje gång.

Det finns något i mig som vill sätta bollen i rullning och varva upp tills jag slår i den berömda väggen. Jag försöker streta emot, men ibland tänker jag att det vore lika bra att släppa efter. Jag skulle ju få ganska mycket gjort innan det blir tvärstopp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar