lördag 5 juni 2010

Bra och dåliga dagar

Vissa dagar känner jag direkt när jag vaknar att det inte kommer att bli bra. Vilket ju förvisso är fel inställning och då blir det sällan bra, jag vet! Men då man bara vill sitta hemma och gråta, men måste gå till skolan då blir det inte en bra dag hur mycket man än försöker.
Nu har jag haft två supertrötta dagar då jag knappt kunnat göra någonting. Det är tur att skolan så smått somnat in i sommarlov och alla prov är avklarade för min del. Idag känns det bättre och jag har vissa förhoppningar om att kunna göra det jag föresatt mig idag. Två saker. Det borde inte vara så svårt kan man tycka...

Jag har funderat lite över mitt analyserande också. Så fort jag mår sämre börjar jag analysera varför. T.ex. jag har sovit dåligt, det är dålig stämmning på skolan, jag är stressad för ett prov osv. osv.
Jag har inte riktigt bestämt mig för om det är bra eller dåligt att göra så. Ibland är jag ju bara ledsen utan att jag kan komma på en orsak. Och sanningen att säga så är nog "orsakerna" lite mer ursäkter än egentliga orsaker. Det är inte friskt att vilja sitta och gråta för att man har sovit en haltimme för lite under natten.

Det får nog bli trädgårdsterapi i helgen. Plantera om växter och lyssna på fågelsång. Sitta still och strunta i att det finns något som heter tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar