söndag 5 januari 2014

Nytt år

Det har varit ett bra år. Jag har jobbat, funnit en församling (eller två) där jag trivs och umgåtts med vänner. Rest lite lagom inom Sverige.

Några dåliga veckor med ångest och depp, men inget ihållande.

Jag har till och med jobbat natt. Fungerar sådär om jag ska vara ärlig och inget jag skulle kunna göra jämt, men några veckor här och där går bra. Just nu brottas jag med att få min dygnsrytm i fas efter julens nattjobb. Inte så lätt som jag hade trott. Det har resulterat i nätter så korta som 2-3h. Ändå har jag klarat dagarna och inte varit trött. Det är något helt ovant för mig och jag kom på mig själv på nyårsfesten med att fundera på om det är så här det känns att vara frisk?
Att kunna flamsa, skratta, vara uppe sent utan att vara trött...

Sedan blev jag lite rädd att jag slagit över och blivit hypoman. Det vet jag ju inte heller hur det fungerar. Min läkare bara misstänker att jag skulle kunna bli det. Eventuellt har varit i vissa medicinhöjningar. Jag vet inte alls vad jag ska tro om detta. Nu börjar jag komma åter till trötthet och lågintensiv ångest, så livet är väl tillbaka i sina normala gängor igen. Jag kanske inte ska fundera så mycket helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar