fredag 15 juli 2011

Regn

Idag regnar det i större delen av södra Sverige.
Det passar mig perfekt. Då kan jag ta dagen i ett långsamt tempo, plugga lite och dricka massor med te.
När det är sol så "ska" man ju gå ut. Det har jag inte riktigt tid med. Jag behöver plugga, men jag är dålig på att läsa böcker. Jag kommer bara några sidor sedan är det antingen tråkigt eller så somnar jag. Det kanske hör ihop. Tråkig kurslitteratur = akut sömnighet.

Förutom de måsten som hela tiden ligger och gnager på mitt inre så är denna sommaren den bästa på mycket, mycket länge. Jag oroar mig redan för hösten. Veckorna går för fort och jag hinner inte med det jag vill göra. Jag vill inte att sommaren ska ta slut. Det är en stor utmaning att försöka leva i nuet. Att verkligen försöka att inte tänka på hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar