lördag 11 juni 2011

Funderingar

Hur märker man att en medicin fungerar?
Nu har jag ju bara tagit den nya i en vecka och det är långt kvar till dosen jag "ska" ha. Jag kanske inte får vara så otålig...

Men det känns som att mitt huvud ska explodera av alla tankar och all stress som springer runt där. Jag önskar att mindfullness fungerade!
Att det faktiskt kunde lämna ett lugn efter sig och inte bara någon form av brottningsmatch medan jag försöker göra övningarna. Jag kan andas lugnt även då jag har ångest. Det gör varken till eller från.
Hur får jag andra att förstå det?
Hur får jag mig själv att förstå vad som händer?

Jag skulle vilja ha paus från livet.
Inte sommarlov, sommarlov är stressande, utan paus. Bara frysa hela världen och gå omkring precis som i kaffereklamen. Tror att det var kaffe i alla fall... reklam var det hursomhelst.

Snurr, snurr, snurr...
Jag vill sova, jag vill vila, jag vill ta det lugnt utan att ha dåligt samvete för att jag inte fixar med skolarbete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar