lördag 29 januari 2011

Mindfullness

Nu har KBT-tanten kommit på att mindfullness kanske skulle fungera bättre på mig eftersom jag har en tendens att stänga av och försvinna när saker blir jobbiga.
Jag är skeptisk som vanligt...

Kroppsscanning har jag ju använt sedan högstadiet om jag haft svårt att somna. Jag tycker att jag behärskar det ganska bra.
Meditationerna där det handlar om att titta på tankarna och släppa dem avskyr jag. Jag vill inte titta på mina tankar, jag vill att det ska vara tyst i mitt huvud! Nåja, jag får väl ge det några försök.

Någon stans i mig finns det fortfarande en liten demon som motarbetar allt jag försöker ta mig för. Den är fortfarande övertygad om att det inte spelar någon roll vad jag gör, jag kommer att trilla dit igen för det gör jag alltid.
Det finns en anledning till att jag inte vill höra vad jag tänker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar