fredag 17 december 2010

Jullov!

Nu, äntligen är terminen slut!
Jag känner stressen rinna av mig. Jag har ändå försökt varva ner de senaste veckorna sedan jag fick min sjukskrivning, men nu blir det vila.

Jag hoppas verkligen att jag kan få fortsätta på halvtid när vårterminen börjar. Det behövs. Världen snurrar i sin takt och det kanske jag måste acceptera, men jag vill inte försöka anpassa mig mer. Jag vill leva mitt liv på mina villkor. Om det innebär att jag får leva hälften så fort som alla andra må det väl så vara. Jag orkar ju ändå inte följa med på allt roligt som mina kamrater gör. Då är det bättre att orka med hälften och må bra än att försöka följa med på allt och må dåligt.

Sedan ska jag bara försöka leva i min egen takt också. Det är nog lättare sagt än gjort, tyvärr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar